Özel Akşam Liseleri Soru Cevap Bölümü.


Akşam liselerini telefonla arayarak, direk başvurarak yada internette çeşitli forumlarda öğrencilerin sordukları soruları derleyip, toplayıp yanıtlamaya çalıştık.

Soru: Ortaokulu bitirdikten sonra hiçbir liseye kayıt olmadım. Şuan yaşım 28, akşam lisesine kayıt olabilirmiyim.?

Cevap: Orta okul mezunu olan bir öğrenci, eğer hiç liseye kayıt olmamış ise (örgün eğitim, açık öğretim lisesi vb.) 18 yaşından gün alana kadar özel akşam lisesine kayıt yaptıramaz.

Soru: Ortaokulu bitirdikten sonra direk açık öğretim lisesine kayıt oldum. Şimdi istesem akşam lisesine geçiş yapabilirmiyim.?

Cevap: Açık öğretim lisesine kayıt olan ve en az 1 dönem sınava giren öğrenci tasdikname alarak özel akşam liselerine kayıt yaptırabilir.

Soru: Lise birinci sınıfta 1 kez sınıfta kaldım. Yaşım 16, akşam lisesine kayıt olabilirmiyim.?

Cevap: Bir öğrencinin özel akşam liselerine kayıt yaptırabilmesi için 2 sene sınıfta kalarak örgün eğitim hakkını kaybetmiş olması gerekmektedir. Dolayısı ile 1. Sene örgün eğitim döneminde sınıfta kalan öğrenci akşam liselerine kayıt yaptıramaz.

Soru: Örgün eğitim lisede 11.sınıfta öğrenciyim. Yaşım 18, akşam lisesine geçiş yapabilirmiyim.?

Cevap: Örgün eğitimde öğrenim gören ve 18 yaşını dolduran her öğrenci özel akşam lisesine nakil yolu ile geçiş yapabilirler.

Soru: Açık öğretim lisesinden özel akşam lisesine geçiş yaptım. Yaşım 20, askerliğimi tecil ettirebilirmiyim.?

Cevap: Özel akşam lisesi öğrencileri 28 yaşına kadar, öğrenciliklerini öğrenim gördükleri okullardan EK-C2 BELGESİ alarak askerlik şubelerine tescil ettirdikleri sürece, askerlikleri tecil olur. Ancak tecil süreleri 1 yıl olduğundan dolayı her sene Aralık ya da ocak aylarının son günlerine kadar yaptırmaları gerekmektedir.

Soru: Akşam liseleri kaç yıl.?

Cevap: Özel akşam liseleri eğitim süresi 4 yıldır. Akşam lisesine sıfırdan başlayanlar için 4 yıl, nakil yolu ya da açık öğretim lisesinden 2. Sınıfa gelenler için 3 yıl, 3. Sınıfa gelenler için 2 yıl, 4. Sınıfa gelenler için 1 yıldır.

Soru: Akşam Liselerinde verilen diploma, diğer tüm liselerin verdiği diplomalara eşit haklara sahipmi.?

Cevap: Özel akşam liseleri diploması Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisindeki tüm liselerin verdiği diploma ile eşit  haklara sahiptir.

Soru: Akşam Liselerinde derslere katılmak zorunlumu.?

Cevap: Özel akşam liselerinde verilen eğitim yüz yüze olduğu için derslere katılma zorunluluğu esastır.

Soru: Akşam lisesinde öğrenciliği sonlandırıp, açık öğretim liselerine kayıt olabilirmiyim.?

Cevap: Özel akşam lisesinde öğrenim gören bir öğrenci isterse dönem sonunda öğrenciliğini dondurabilir, farklı bir akşam lisesine geçiş yapabilir, açık öğretim lisesine yazılabilir.

Soru: Akşam liselerine kimler kayıt olabilirler.?

Cevap: Özel akşam liselerine;
              * 2 sene sınıfta kalarak örgün eğitim hakkını kaybedenler,
              * Ortaokul sonu liseye hiç başlamayanlar. (18, yaşından gün almış olmalı)
              * 18 yaşından gün alanlar,
              * Ara sınıflarda lise eğitimine ara verenler,
              * Açık öğretim liselerinde okuyanlar.

Soru: Akşam liselerine kayıt olmak için hangi belgeler gereklidir.?

Cevap: -  Açık öğretim lisesinden gelecekse, TASDİKNAME
  •  Örgün eğitim liselerinden gelecekse, NAKİL
  •  İlk defa kayıt olacaksa, Ortaokul Mezuniyet belgesi
  • 2 adet resim.
  •   İkametgah
  • Nifus kayıt bilgileri.
  •  18 yaşından küçük öğrenciler için, VELİ

Soru: Akşam liselerine kayıt tarihleri ne zaman?

Cevap: Özel akşam lisesi kayıtları her okula göre farklılık göstermesi ile birlikte ,
              Genellikle ön kayıt alımları Haziran ayında başlar. Eylül ayının sonuna kadar devam eder.

Soru: akşam liselerinde hangi dersler okutulur.?

Cevap: Özel akkşam liselerinde
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI, İKİNCİ YABANCI DİL, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLÂK BİLGİSİ, GÖRSEL SANATLAR/MÜZİK, TARİH, MATEMATİK, COĞRAFYA, FİZİK, KİMYA, YABANCI DİL, BİYOLOJİ, FELSEFE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR SEÇMELİ ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ, SEÇMELİ SOSYAL ETKİNLİK REHBERLİK VE YÖNLENDİRME
Seçmeli dersler okullara göre farklılık göstermektedir.

Soru: Akşam liselerinin ders başlama saati kaçtır.?

Cevap: Her akşam lisesinin derse başlama saatleri az da olsa farklılık gösterse de genellikle saat 17:00 da başlar.

Soru: Akşam liselerinde alan varmıdır.?

Cevap: Özel akşam liselerinde alan yoktur. Bu nedenledir ki Mesleki açık öğretim liselerinden gelen öğrencilerin alan kredilerinin akşam liselerinde bir karşılığı yoktur.

Soru: Özel akşam liselerinde yaş sınırlaması varmıdır.?

Cevap: Özel akşam liselerinde yaş sınırlaması yoktur. Şartları taşıyan her yaştaki vatandaş akşam liselerinde okuma hakkına sahiptir.

Soru: özel akşam liselerinden diğer liselere geçiş yapılabilir mi.?

Cevap: Özel akşam lisesine gelen kişi dolayısı ile örgün eğitim hakkını kaybetmiştir. Dolayısı ile örgün eğitim veren liselere geçiş yapamaz. Dengi olan akşam liselerine ve açık öğretim liselerine geçiş yapabilir.

Soru: Kim hangi sınıfa kayıt olabilir.?

Cevap: İlk defa akşam lisesine kayıt olacak kişi 9.sınıfa (lise 1) kayıt olabilir.
Öğrencinin daha önceki kaydı Örgün eğitim lisesinde ise E-Okul üzerinden geleceği için sistemde hangi sınıfta kayıtlı ise yine aynı sınıftan gelir. Örnek: Daha önceleri okuduğu ama şimdi devam etmediği lisede iken sınıfı 10 ise (lise-2) aynı sınıf olarak nakille akşam lisesine gelir.
Eğer öğrenci yıllar önce okulundan ayrıldı ise ve elinde bir tasdiknamesi var ise, tasdiknamede belirtilen sınıftan devam eder.
Eğer öğrenci açık öğretim lisesinde ise: 45 kredi altında ise lise 1, 45-96 kredi arası ise lise 2, 96-144 kredi arası ise lise 3, 144-192 kredi arası ise lise 4. Sınıfa tasdikname ile gelir.
Yukarıda belirttiğimiz krediler Mesleki açık liseler için geçerli değildir. Mesleki açık liselerin alan kredileri bu sistemde karşılık bulmaz. Hesaplama Ortak+seçmeli derslerin kredilerine göre yapılmaktadır.

Soru: özel akşam liselerinde sınavlar nasıl yapılır.?

Cevap: Özel akşam lisesi sınavları okulun kendi bünyesinde, yüz yüze eğitim gördüğü sınıf ve hocaları gözetimin de yıllık planda belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.

Soru: Akşam lisesinden mezun olan öğrenci, üniversiteye gidebilir mi?

Cevap: Özel akşam liselerinden mezun olan öğrenciler üniversiteye gidebilirler.
Soru: akşam lisesinde sınıfta kalma varmı?
Cevap: Özel akşam liselerinde, evet sınıfta kalma var.
Soru: akşam lisesi haftada kaç gün.?
Cevap: Özel akşam liselerinde eğitim ve öğretim haftanın 5 günü yapılır.Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma.
Soru: Liseler 3 yıl olduğu dönemde 3. Sınıfta beklemeli öğrenci iken liseyi bıraktım. Akşam lisesinden mezun olabilirmiyim.?
Cevap: Bu soru en çok sorulan soru. En son 2004-2005 eğitim ve öğretim yılında liseler 3 yıl iken ilk defa 2005-2006 eğitim ve öğretim yılında liseler 4 yıla çıkarıldı.
2005-2006 yıllar öncesi bir çok öğrenci lise ara sınıflarda iken ve lise son sınıfta iken lise-3) yada 3. Sınıfta beklemeli öğrenci iken eğitim ve öğretimine ara vermiş, ardından liseler 4 yıla çıktığı için liseyi bitirme olanağı bulamamışlardı.
O dönemlerde tasdiknamesini alan öğrenciler, akşam liselerine baş vurarak eksik kalan yıllarını tamamlayarak lise mezunu olabilirler.
Sevgili öğrencilerimiz sizden gelecek olanözel akşam liseleri hakkında sorulan soruları cevaplamaya devam edeceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Denklik İşlemleri

Açık Öğretim Lisesi İle Akşam Lisesi Arasındaki Fark Nedir.?