Örgün Eğitimden Akşam Lisesine Geçiş


Bir öğrenci 8 yıllık ilköğretimini tamamlayarak  mezun olduktan sonra direk akşam lisesine kayıt olamaz. Bu öğrenci ya örgün eğitim veren liselere, (özel liseler, devlet liseleri, askeri liseler) ya da Açık öğretim Liselerine kayıt olabilirler.
Örgün Eğitim ve öğretim veren liselere giden ve 1 yıl sınıfta kalan öğrenci yine akşam lisesine kayıt olamaz. Bu öğrencide ancak açık liseye kayıt olacak. En az bir dönem sınava girecek. Sonra akşam liselerine kayıt olabilir.
Örgün eğitimde okuyan bir öğrenci ancak 2 yıl üst üste sınıfta kalarak örgün eğitim hakkını kaybeder ve Akşam Lisesine gidebilir. Ancak öğrenci örgün eğitimde okurken üst üste 2 yıl sınıfta kalmamış ise, örgün eğitim hakkını kaybetmemiş ise ama yaş olarak 18 den gün almışise Akşam Lisesine sorunsuz gidebilir.
Örnek: Öğrenci örgün eğitim de 3. Sınıfta ve 18 yaşından gün almış. Bu öğrenci nakil yolu ile hiçbir şart aranmaksızın akşam lisesine geçiş yapabilir.
Örgün eğitimden akşam liselerine geçişte, öğrenci tasdikname ile değil e-okul üzerinden atılan nakil ile akşam liselerine geçiş yapabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel Akşam Liseleri Soru Cevap Bölümü.

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Denklik İşlemleri

Açık Öğretim Lisesi İle Akşam Lisesi Arasındaki Fark Nedir.?